Falling star

Mentari Jingga

mentari itu indah


Percaya x dia buat Bibs Bibibs x keruan........ Biar dari jauh Dia tetap beri IMPAK BESAR pada diri n emosi Bibs Bibibs.........



Tuesday 9 August 2011

Selamat berpuasa.........


Apabila bulan Ramadhan menjelang tiba, mukmin sejali berkemas-kemas dan bersiap-siap menanti kedatangannya. Mereka menyambut dengan penuh kesukaan, penuh keriangan; penuh kegembiraan dan penuh harapan. Seseorang yang bercita-cita menjadi mukmin sejati juga perlu mencontohi sifat itu.
Memang selayaknya seseorang itu berasa gembira dengan kedatangan Ramadhan. Bulan Ramadhan adalah bulan berkat yang membawa rahmat. Setiap amalan yang dilakukan di bulan Ramadhan berlipat ganda ganjarannya. Berpuasa di bulan Ramadhan merupakan latihan menjinakkan nafsu yang liar dan mendidik jiwa.

Persiapan yang praktikal menyambut kedatangan Ramadhan ialah: 1. Mengulang-ulang kembali pelajaran yang berkenaan dengan puasa, agar kita memasuki dan menjalani bulan Ramadhan itu dengan pengetahuan yang mantap. Pelajaran itu seharusnya memberi pengetahuan tentang rukun, syarat, adab, faedah, rahsia dan hikmah-hikmah yang terkandung dalam puasa, qiamullail, tarawih, membaca Al-Quran dan sebagainya.

kepada semua kengkawan di luar sna......selamat berpuasa....tempuhi ibadah puasa dgn penuh kesabaran...InsyaAllah......................

No comments:

Post a Comment